RETURN TO MASTER CONTEST LIST



even Acting Assistant Secretary for six months)

Full Text (1269   words)
Copyright The Washington Post Company Jun 5, 2005

ERNA: Bumpernannies: The new game for spoiled rich children.

RENA: Re-nad: To undo a vasectomy.

AREN: Arenting: Just saying no to your kids, all the time.

This week's contest is a reprise of one we debuted last year to great success: Create and define a word that includes, consecutively, four letters that we supply -- this week's are

E, R, A and N, in any order, as in the examples above. The winner receives the Inker, the

official Style Invitational trophy. First runner-up gets a colorful dinner-size plate from the American Dietetic Association that, right in the middle, offers a "2,000-Calorie Sample Meal Plan" detailing a healthy menu that you can contrast with the grease- dripping stuff you've

actually prepared. Lest this be too daunting, the back of the plate, in teeny-tiny print, says: "NOT INTENDED FOR FOOD USE."

Other runners-up win a coveted Style Invitational Loser T-shirt. Honorable mentions get one of the lusted-after Style Invitational Magnets. One prize per entrant per week. Send your entries by e- mail to losers@washpost.com or, if you really have to, by fax to 202- 334-4312. Deadline is Tuesday, June 13. Put the week number in the subject line of your e-mail, or it risks being ignored as spam. Include your name, postal address and phone number with your entry. Entries are judged on the basis of humor and originality. All entries become the property of The Washington Post. Entries may be edited for taste or content. Results will be published July 3. No purchase required for entry. Employees of The Washington Post, and their immediate relatives, are not eligible for prizes. Pseudonymous entries will be disqualified. The revised title for next week's contest is by Tom Witte of Montgomery Village.

Report From Week 609, in which the Empress solicited fictional contributions to The Post's corrections box:

{diam}Third runner-up: A June 4 news article described White House senior adviser Karl Rove as "a vicious old bloodsucker in the thrall of corporate paymasters." Mr. Rove is 54. (Mark Eckenwiler, Washington)

{diam}Second runner-up: The reviewer of "Monster-in-Law" incorrectly described the film as "two hours of my life I'll never get back." The film's actual running time is 101 minutes. (Brendan Beary, Great Mills)

{diam}First runner-up, the winner of the CD of pop song parodies about food safety: In last week's Book World, authorship of the anonymous poem beginning "There was an old man from Nantucket" was incorrectly attributed to Emily Dickinson.

(Dennis Lindsay, Seabrook)

{diam}And the winner of the Inker: Due to a transcription error, the Indian prime minister's wife at Tuesday's White House dinner was incorrectly described as wearing "a sorry ensemble." (Elden Carnahan, Laurel)

{diam}Honorable Mentions:

In the April 24 Travel article "Hiking in Grizzly Country," a word was omitted from the final sentence. The sentence should have read: "Be sure never to carry chunks of raw meat in your pockets." Also, a May 11 article, "Area Hikers Mauled in Yellowstone," contained erroneous information supplied by a park official who reported that all the victims were from Maryland; in fact, one was from Virginia.

(Dennis Lindsay)

Yesterday's obituary of the North Korean ambassador contained an inaccurate date. According to CIA sources, his death will not occur for several days.

(Dan Seidman, Watertown, Mass.)

In an article on swearing in local schools, the principal of George Washington Elementary was misquoted. "He's a %#!!@#ing liar" was actually "He's a %#!!ing liar."

(Chris Doyle, Raleigh)

A recent Metro article listed James Schlemtz of 1223 J St. NE as the surprise witness who prosecutors fear might be murdered before he can testify. While accurate, the story should not have included that information.

(Russell Beland, Springfield)

A recent editorial noted that John Bolton's mustache looked "as if it had been torn from the rear end of a baboon." Baboon rear ends are bare. The correct simile is "Japanese snow monkey." (Jeff Brechlin, Eagan, Minn.)

A correction in yesterday's paper incorrectly indicated that the editors regretted making an error in the previous day's edition. The editors actually felt no remorse for the mistake. This newspaper regrets the error.

(Danny Bravman, St. Louis)

A series of printing errors on the Op-Ed page caused George F. Will to appear to be even more of an insufferable pedant than his column usually makes him out to be. (Russell Beland)

In an article about a principal who refused to let the school chorus sing "Louie Louie," the lyrics "Eh fnh lttl grurl shweat Fermi" should have read "Ehh fnne little ghullsh wate furme." (Peter Metrinko, Chantilly)

Due to a typographical error, an obituary stated that Joseph McDonald was survived by his wife of 270 years. They were actually married for 27 years. It only seemed like 270.

(Tom Witte, Montgomery Village)

Workers took two hours to remove an eight-foot crucifix from the apse of St. James Cathedral, not the "arse of St. James" as reported.

(Bird Waring, New York)

A recent editorial said the president's IQ was equal to his shoe size. It should have made clear that it was referring to European sizes, which have higher numbers than American sizes. For instance, American men's size 10 is equivalent to a European size 43.

(Russell Beland)

An article titled "Ann Coulter's Favorite Flicks" should not have included the Zapruder film. (Chuck Smith, Woodbridge)

In last week's Food section, the lists in "Tom Sietsema's 20 Favorite D.C. Dining Destinations" and "D.C. Restaurants Closed for Health Violations" were inadvertently transposed.

(Greg Pearson, Arlington)

The map accompanying an article on Monday's Science Notebook page should have depicted a tortoise, not an elephant, holding the Earth on its back. (Jan Stanley, Reston)

Wednesday's Miss Manners column incorrectly stated that if a crouton falls down the dress of the lady seated next to you, etiquette dictates removing it with the sugar tongs. While that remains the case in Europe, Americans follow the precedent set by Woodrow Wilson at a 1916 state dinner, in which the fingers were used.

(Mike Fransella, Arlington)

An item in yesterday's Post said the Washington Times would pay $1 apiece for used diapers for a consumer study. This was erroneous. Oops. Our bad.

(Dan Seidman)

In an article on the history of the Potomac River, rowing enthusiast Max Schmitt was misquoted; he actually referred to Fletcher's as "the best oarhouse I've ever been to."

(Marty McCullen, Gettysburg, Pa.)

A recent article in Health suggested that thousands of people are deliberately injecting their faces with botulism toxin. That's just got to be wrong. (Russell Beland)

Friday's Federal Page reported on John Smith's promotion from Special Assistant to the Assistant Deputy Undersecretary at the Department of Homeland Security to Principal Deputy Assistant Secretary for Special Projects at DHS. Further investigation reveals that this was actually a demotion. (Joseph Romm, Washington, former Special Assistant to the Deputy Secretary of Energy, and also Principal Deputy Assistant Secretary, and even Acting Assistant Secretary for six months)

Because of a typographical error, the May 13 editorial page masthead listed The Washington Post's publisher as "Full o' B.S. Jones." His real name is Boisfeuillet Jones Jr. (Tom Witte)

Yesterday's Ask Amy column replied to "Lonely in Largo" with advice that was wrong, wrong, wrong. Don't mistake the giddiness of this new fling for the constancy of your old love. Yes, it can be hard to love a man who's away every night writing corrections at the newspaper, but, oh, come on, Doreen, I'm just asking for another chance. (Brendan Beary)

And Last: In violation of Post editorial policy, today's Style Invitational improperly lists the contest's judge under a pseudonym, "The Empress." She is Valerie Plame.

(R. Novak, Washington)

(Mark Eckenwiler)


 More Like This - Find similar documents
Language: English
Publication title: The Washington Post
  Search   

^ Back to Top Back to Results < Previous  Document 15 of 655  Next > Publisher Information  
Print     Email Mark Document Abstract AbstractFull Text Full Text
Copyright 2005 ProQuest Information and Learning Company. All rights reserved. Terms and Conditions
Text-only interface
Library of Congress

From ProQuest Company Library of Congress